czwartek, 5 października 2017

VII ogólnopolski plener malarsko-rzeźbiarski Nadleśnictwa Międzychód - wrzesień 2017

Niedługo po plenerze w Bronikowie trafiłem na kolejny, organizowany 
przez Nadleśnictwo Międzychód, a dokładniej, dzięki Nadleśniczemu 
Piotrowi Bielanowskiemu
Inicjatorem pleneru był Stanisław Pełka, a komisarzem Zofia Trzepióra - Noga.

Stacjonowaliśmy w ośrodku kultury w Mierzynie, malutkiej miejscowości 
położonej na skraju lasu, a właściwie Puszczy Pilskiej. 
Dzięki Nadleśnictwu mogliśmy podziwiać piękne lasy i wrzosowiska
puszczy, zbierać grzyby, wędkować na leśnym ( Błotnym ) jeziorze...

Spacer w środku lasu... ach, jakże mi tego brakuje w mieście...,
czyste powietrze, aromaty, szelesty, zwierzęta, a przede wszystkim
pokaźne grzybobranie..., ba, bywało, że prawdziwki rosły dosłownie
na środku drogi...


Plener trwał całe dwa tygodnie, atmosfera była..., wyjątkowa, artyści także,
paru rzeczy się nauczyłem, choćby tylko obserwując..., a wyżywienie....
powiedzmy - z pewnością przytyłem :) 

Początkowo pracowałem "pod chmurką" czyli pod wiatą opodal ośrodka.
Lubię wstawać wcześnie rano, rześkie powietrze, rozproszone poranne światło...


Jednak już po tygodniu musiałem się poddać - poranki stały się przejmująco zimne, 
a ja nie byłem na tyle przewidujący, by zabrać ze sobą cieplejsze rzeczy, 
zatem - ostatnie dni pleneru malowałem we wspólnej pracowni... 



Mam nadzieję, że ta edycja nie będzie ostatnią..., że jeszcze kiedyś będzie mi dane 
odwiedzić te lasy, te okolice na plenerze..., a jeśli nie, zapewne sam sobie zorganizuję 
wypad w okolicę...
Wiem, że praca leśników i ludzi zatrudnionych do pomocy jest trudna i ciężka, 
ale czasem zastanawiam się, czy nie byłaby tym, czego mi brakuje,
gdy wyglądam za okno lub idę zakurzoną betonowo-asfaltową drogą 
w środku miasta... 


W plenerze brało udział kilkanaścioro malarzy 
i rzeźbiarzy, a byli to...  

malarze: 

Stanisław Pełka (Wałbrzych )

Zofia Trzepióra - Noga ( Kłobuch ) 

Jadwiga Godzik ( Kraków )

Grażyna Dudek ( Szczecin )

Elżbieta Iwko ( Banie ) 

Katarzyna Kudełka ( Nowy Tomyśl )

Piotr Machinek ( Tychy )

Janusz Sakowicz ( Szczecin )

Paweł Galiński ( Tczew ) 

i rzeźbiarze: 

Jerzy Kopeć ( Przytoczna ) 

Grzegorz Hadzicki ( Świdnica )

Eugniusz Tacik ( Binin )

Tadeusz Bardelas ( Świebodzin ) 

Piotr Staszak ( Brudzew ) 

A poniżej co nie co zdjęć z pleneru, pewnie niedługo poszerzę galerię... 


Stanisław Pełka 


Piotr Machinek 

Grażyna Dudek

Rzeźbiarze pracowali zadziwiająco szybko, większość pracy wykonali w ciągu 
pierwszego dnia, dwa kolejne to była praca nad miniaturami
oraz cyzelowaniem szczegółów...


Tadeusz Bardelas 

Grzegorz Hadzicki 


Jerzy Kopeć





Wernisaż - plenerowy - połączony z festynem dnia podgrzybka... :) 
oraz ekspozycją okolicznych Nadleśnictw...

















Nu i moje prace... 

Uliczka w Międzychodzie, historia zmyślona, ilość kotów zamierzona... 50x70 cm, akryl na płótnie.

Oraz druga praca, wrzosowiska puszczy..., szkic / praca trwa i... 




Wrzosowisko, akryl na płótnie, 60x80 cm
Linki: 

http://www.miedzychod.szczecin.lasy.gov.pl/nadlesnictwo

http://www.miedzychod.szczecin.lasy.gov.pl/aktualnosci/-/asset_publisher/MsBRk6OHGuZt/content/vii-plener-malarsko-rzezbiarski-w-nadlesnictwie-miedzychod

https://miedzychod.pl/aktualnosci/pokaz/768_za_nami_xvi_swieto_podgrzybka_2017


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz